FAQ

Hoe werkt het winkelen bij AllergieSupermarkt?
Alle artikelen in onze online catalogus zijn voorzien van een korte omschrijving en een afbeelding. De afbeeldingen die worden getoond zijn illustratief. U kunt een grotere afbeelding van elk artikel zien door erop te klikken.

Het artikelbestand wordt regelmatig bijgewerkt. In principe is een in de catalogus vermeld artikel dan ook (zonder tegenbericht/aanduiding) voorradig.

De producten worden geleverd door partners van AllergieSupermarkt.nl. De betalingen en orderafhandeling worden ook door onze partners verzorgt. AllergieSupermarkt.nl levert zelf géén producten. De partners zijn met de grootst mogelijke zorg geselecteerd, we verwachten dat u naar alle tevredenheid zult worden geholpen.

Kan ik mijn bestelling ook via email of telefonisch doorgeven?
Wanneer je een product gevonden hebt wat je graag zou willen bestellen, dan klik je op de bestelknop die bij het product staat. Je koopt het product dus niet bij AllergieSupermarkt.nl, wij verwijzen naar de webwinkel die het verkoopt. Je kunt ons dus niet bellen om het product te bestellen.

Waar kan ik terecht met klachten?
Wanneer je een maal een product gekocht hebt, mag je de bestelling altijd annuleren. Dat kan echter niet bij ons, je moet dan contact zoeken met de webwinkel waar je de bestelling hebt geplaatst. Je hebt van hen een bevestiging van je bestelling gekregen, daar staat vast een telefoonnummer of email adres bij!

Huh???

Tot voor kort verzorgde we zelf de pakketten. Daar zijn we mee gestopt. Onderstaande uitleg is verzonden naar alle lezers van onze nieuwsbrief, we hopen dat we op uw begrip mogen rekenen. Wilt u ook geen bericht meer missen van ons? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief!

—–

Even een beeld schetsen van 2003:
– weinig allergie producten verkrijgbaar in supermarkt of natuurwinkel
– webwinkels waren er nog niet veel
– veel import van producten van over de hele wereld
– etiketten van producten waren niet compleet

Anno nu:
– veel supermarkten en natuurwinkels verkopen een allergie producten
– er komen elke week wel nieuwe webwinkels bij
– producenten maken steeds meer producten voor mensen met een allergie
– veel meer allergeen informatie op de etiketten

Ik moest 10 jaar geleden voor mijn dochter enorm zoeken naar producten die voor haar geschikt waren. Die zoektocht wilde ik anderen besparen, dat was de missie van AllergieSupermarkt.nl. In de loop van de jaren zijn er veel webwinkels bijgekomen, de verkrijgbaarheid van de producten is enorm gegroeid. Ook supermarkten hebben betere productinformatie, sommigen hebben zelfs een assortiment opgenomen in de winkel.
AllergieSupermarkt.nl heeft nog steeds een unieke positie in het ˜allergiewereldje’. Met zorg geselecteerde producten waarbij alle beschikbare informatie wordt geboden. Ik krijg nog steeds e-mails van mensen die zo blij zijn dat ze de shop hebben gevonden. Maar …

Ik ben geen winkelier.

Dat is de conclusie die ik na een periode van reflectie constateer. Normaal ga je maar door en blijf je doen wat je altijd deed. Deze zomer heb ik er bewust voor gekozen eens te kijken waar ik de meeste mensen mee kan helpen. Naast AllergieSupermarkt.nl heb ik me de afgelopen jaren ingezet om ook de informatievoorziening rondom allergie te verbeteren. Door recepten en boeken te maken op AllergieKookboek.nl, informatie te geven via AllergiePlatform.nl en cursussen en nascholingen te organiseren voor AllergieAcademie.nl. Daar ligt nog een enorme taak te wachten, veel onderwerpen zijn nog niet besproken.
Van het zoeken naar leveranciers en het inpakken en verzenden van orders gaat na 10 jaar de glans af. De winst marges op levensmiddelen zijn erg klein, je hebt heel veel orders nodig om er een boterham mee te verdienen. En dan moet je toch een besluit nemen. Zeker ook omdat er een groot project gaat starten: ik ben bezig met een grote partij om de informatievoorziening van hun producten verder te verbeteren. Bovendien ligt er een aantal boeken te wachten om uitgegeven te worden!

Wie weet wat de toekomst gaat brengen? De winkeldeur naar nieuwe mogelijkheden blijft open, we gaan niet dicht maar het assortiment wordt wel grondig aangepast. Ik sta open voor suggesties, dus zie je een kans grijp hem dan en stuur me een email!

Hartelijke groet,
Marloes Collins